24 Травня, 2017 Корисні статті

Скасування печаток: за і проти

Верховною Радою прийнятий Закон про добровільне використання печаток. Згадаймо, перші кроки на шляху до скасування печаток були зроблені в 2014 році. Проте, підприємства досі ставлять відбиток організації на документах для підтвердження його автентичності.

З прийняттям нового закону всі нормативні невідповідності повинні бути врегульовані.

Прихильники використання печаток

У країнах Євросоюзу, Росії і Грузії печатка для документів не є обов'язковим атрибутом. В Україні ж все по-іншому - вона повинна бути. Особливо це стосується зарубіжних компаній, що працюють на території країни, і учасників тендерів.

Державні органи не приймають до розгляду документи без належного засвідчення. Виходячи із закону, юридична особа має повне право не використовувати печатку. Проте, держслужбовці перестраховуються і сьогодні.

Плюси скасування печаток

Новий закон дозволить підприємцям без страху не використовувати печатки у господарської діяльності. Важливо, що нормативний акт передбачає штраф у розмірі 850 - 1700 гривень для державних службовців, які потребують відбиток на документах.

Нововведення покликане усунути всі нестикування українського законодавства. Нагадаємо, Господарський кодекс України говорить про те, що підприємство може працювати без печатки, але, виходячи з Закону України про «Про зерно та ринок зерна в Україні», на документах в обов'язковому порядку повинен бути відбиток. Процесуальне законодавство також вимагає посвідчення довіреності печаткою.

Страхи скасування печаток

Деякі підприємці турбуються через скасування друку. Депутати Верховної Ради висловлювали припущення, що нововведення може призвести до масових рейдерських захоплень.
Для перевірки справжності документів чи повноважень представника компанії досить звернутися до керівника. Потроху підприємства переходять на використання електронних цифрових підписів (ЕЦП).

Технології не стоять на місці і давно пора звернути увагу на нові способи ідентифікації документації юридичних осіб. Тому необхідно розробити новий алгоритм перевірки документів.

Наприклад, ввести обов'язковий QR-код, який успішно застосовується в Україні. Такий вид захисту практикують страхові компанії. QR-код наноситься на поліси і легко перевіряється за допомогою спеціального скануючого пристрою. Отже, нанесення QR-коду на документацію - ефективний захист від шахраїв.
 
Залишилися питання, потрібна юридична консультація? Натисніть тут